
מחויבות לעובדים
שופרסל נמנית עם המעסיקות הגדולות במשק הישראלי והיא נושאת באחריות עמוקה כלפי עובדיה.
מחויבות לעובדים
עובדות ועובדי שופרסל הם הלב של הקבוצה
שופרסל רואה בעובדיה שותפים מלאים לפעילותה ובעלי חשיבות עליונה להצלחתה. היא נמנית עם המעסיקות הגדולות במשק הישראלי, והיא נושאת באחריות עמוקה כלפי עובדיה. מחויבות לעובדים היא בין ששת ערכי הליבה שלאורם פועלת הרשת. המחויבות היא להוגנות ולאחריות כלפי כלל העובדים, לשמירה על כבודם ולדאגה לזכויותיהם ולרווחתם, כמו גם ליצירת אפשרויות פיתוח וקידום למימוש הפוטנציאל הטמון בהם ברמה המקצועית והאישית.
שירות טוב מתחיל מהבית
שופרסל פועלת לפי הנחת יסוד ששירות טוב מתחיל מהבית. על כן, היא משקיעה בשירות לעובדים - בהקשבה להם ובהבנת הצרכים שלהם. ביצירת סביבת עבודה המאפשרת תקשורת פתוחה, מערבת ומשתפת, תוך ביסוס שותפות מעצימה ומערכת יחסים ארוכת טווח המושתתת על נאמנות, הוגנות ושקיפות.
את תפיסת החברה בתחום העובדים מוביל ומיישם אגף משאבי אנוש.
משאבים רבים מושקעים בשיפור חוויית העובד ובפיתוחו, בדגש על פרסונליזציה. שופרסל מקיימת דיאלוג תדיר עם עובדיה על מנת להבין לעומק את צרכיהם ותחושותיהם, ובהתאם, להפיק לקחים ולהציב יעדים לשיפור השירות עבורם. כל זאת כדי לשפר את שביעות הרצון בקרבם ולתמוך במעורבותם בחיי החברה. בין המנגנונים:
-
ועד עובדים – החברה והוועד פועלים יחד באופן שוטף וקרוב. בכל סניף יש נציג ועד שאליו ניתן לפנות.
-
מנהלים – מנהלים אישיים, מנהלי סניפים ומנהלי מרחבים מקיימים שיח שוטף עם העובדים.
-
מבקר החברה – ניתן לפנות למבקר החברה בכל תחום, והוא הגורם האחראי לטפל או להפנות לטיפול הגורמים הרלוונטיים.
סביבת עבודה מכבדת
שופרסל שומרת על סביבת עבודה ראויה ומחויבת לסטנדרטים גבוהים של מקצועיות וכבוד. החברה נוקטת אפס סובלנות כלפי התנהגות שיש בה משום פגיעה בכבוד העובד ובפרטיותו, שימוש בשפה גסה, אלימות פיזית או מילולית ואפליה. החברה מעודדת את עובדיה לפנות ללא היסוס בכל מקרה של חשד לאירוע פגיעה מכל סוג ומאפשרת לעשות זאת במגוון ערוצים, לרבות דרך אפליקציית העובדים, בגלוי או באופן אנונימי. שופרסל מחויבת לטפל בכל פנייה שמוגשת, ולשיעור ניכר מהפניות ניתן מענה תוך 24 שעות.
תנאי העסקה
שופרסל מקפידה על העסקה אחראית, תוך שמירה על זכויות העובדים ועמידה בהוראות דיני העבודה. כל עובדי הסניפים עד לדרג סגן מנהל מצורפים באופן אוטומטי להסכם הקיבוצי ומיוצגים על ידי ועד העובדים הארצי של שופרסל. על כ80%- מעובדי הרשת חלים הסכמים קיבוציים המגדירים את תנאי העסקתם ומעגנים בתוכם תנאים וזכויות סוציאליות. כלל המידע החיוני לעובד מופיע בחוברת הקליטה המחולקת לכל עובד חדש. מלבד זאת, מועסקים בשופרסל למעלה מאלף עובדי קבלן, והחברה חשה אחריות גם כלפיהם. היא מחויבת להתקשר אך ורק עם חברות קבלן המעסיקות עובדים לפי התנאים הקבועים בחוק, לרבות שכר ותנאים סוציאליים. לפני חוזה ההתקשרות הראשונית, כל חברת קבלן נבדקת בקפידה כדי לוודא שתנאים אלה אכן מסופקים לעובדיה.
גיוון והכלה
קבוצת שופרסל מעסיקה עובדים ממגוון אוכלוסיות וקהלים המייצגים את המארג הייחודי של החברה הישראלית - וגם מעניקה למגוון אוכלוסיות זה את שירותיה. אנו רואים בכך את מקור חוזקנו וגאים ביכולת לייצר סביבה רב תרבותית, עשירה במגוון דעות, מזמינה ומכילה.
שופרסל פועלת לחיזוק השוויון בחברה הישראלית על ידי יצירת הזדמנות תעסוקה שווה לכלל קבוצות האוכלוסייה, ללא הבדלי גזע, דת, מין, לאום או כל רקע אחר.
החברה מחויבת לגייס ולהעסיק עובדים מאוכלוסיות הנמצאות בתת ייצוג בשוק העבודה. מחלקת הגיוס באגף משאבי אנוש מנהלת את הנושא ופועלת באופן יזום להגברת הגיוון בקבוצה. כמו כן, שופרסל פועלת להטמיע ערכים של סובלנות וקבלת האחר כחלק בלתי נפרד מהתרבות הארגונית. מחלקת ההדרכה באגף משאבי אנוש מעבירה הדרכות מקצועיות והעשרות בנושא לכלל העובדים, בדגש על המנהלים. שופרסל משלבת מסרים של סביבת עבודה רב תרבותית ובטוחה במסגרת ההדרכות שהיא מעבירה. מודעות דרושים וסרטונים (פנים וחוץ ארגוניים) מונגשים במגוון שפות. יתר על כן, אנו מקפידים על ייצוג שווה בקורסים, הדרכות ופעילויות שונות שהחברה מקדמת.
שופרסל פועלת באופן שוטף להטמעת תרבות מכילה בנושא בקרב כלל העובדים והמנהלים, במסגרת התוכנית "כבוד זה הדדי". מטרת התוכנית לחזק אווירה ארגונית חיובית ותומכת, לרבות רגישות מרבית ותמיכה יומיומית בעובדים מוחלשים בחברה.
עובדים עם מוגבלות
שופרסל פועלת באופן אקטיבי לשילובם של אנשים עם מוגבלות בתפקידים שונים ברשת, במטרה להעניק להם הזדמנות להיכנס למעגל התעסוקה. מחלקת הגיוס בחברה פועלת לאתר ולהרחיב את מניינם ברשת בשיתוף רופאים תעסוקתיים ועמותות כגון סיכוי שווה, יוזמה דרך הלב ואלווין ישראל. החברה אף פועלת באופן שוטף להטמעת תרבות מכילה בנושא בקרב כלל העובדים. בנוסף, יחד עם עמותת שווים הפועלת לשיקום ושילוב תעסוקתי של נפגעי נפש, הקימה שופרסל את המיזם ”מלקטים שווים“. במסגרת זו גובשה תוכנית לשילוב עשרה מתמודדי נפש כמלקטים במערך האונליין, לרבות הכשרה ייעודית ומותאמת, ליווי אישי ומתן מענה לצורכי שני הצדדים.
באגף משאבי אנוש ישנה ממונה על גיוס עובדים עם מוגבלות ואנו עובדים עם חברה חיצונית העוסקת בגיוס וקידום עובדים מהחברה הערבית. מתקיימים שיתופי פעולה עם עמותות המתמחות בגיוון תעסוקתי כגון ההכוון התעסוקתי בבני ברק, מרכז ריאן ועוד. שופרסל מבצעת הערכות תקופתיות של תהליכי הגיוס כדי להבטיח שמועמדים מאוכלוסיות הגיוון מקבלים אפשרות שוויונית להצטרף לשורותיה. כמו כן, שופרסל משתמשת באמצעים מקוונים בתהליכי הגיוס ומוודאת שהתוכנות (אלגוריתם הגיוס) אינן מוטות מבחינה אתנית או מגדרית. תהליכי הגיוס של שופרסל כוללים פרסומים ממומנים ברשתות החברתיות, פרסומים באתרי הדרושים המסורתיים, פרסומים בעיתונות מקומית, חברות השמה, מרכזי הזדמנויות, מרכזי הכוון תעסוקתי (מגזר חרדי ומגזר ערבי) ועוד.
נשים בשופרסל – לניהול
שופרסל מקדמת שוויון מגדרי לצד פיתוח והעצמה של עובדותיה. אנו גאים בגידול שחל בשיעור הנשים בקרב דרגי הניהול והנהלת הקבוצה, לצד בסיס איתן ורחב של כ55%- נשים בכוח העבודה.
_JPG.jpg)
שכר שווה
אנו בשופרסל מקפידים על מנגנוני תגמול ללא אפליה בין העובדים השונים. במהלך 2022 פרסמנו דיווח כנדרש על פי חוק "שכר שווה", ולפיו פערי השכר בין גברים ונשים אינם משמעותיים ברוב המכריע של הקבוצות שנמדדו. הפערים, ככל שקיימים, נובעים בעיקרם משנות ותק, שעות עבודה נוספות, נתונים אישיים, מרחק ממקום העבודה, שונות רלוונטית בין תפקידים שונים באותה קבוצה ועוד.
שופרסל מעודדת הכשרה אקדמית בקרב עובדותיה ומסייעת בתמיכה כספית לעובדות בלימודי תואר ראשון המתקשות לעמוד בתשלומים, לרבות עובדות מהחברה הערבית.
פיתוח והעצמה של ההון האנושי
שופרסל שמה דגש על פיתוחו של כל עובד במטרה לאפשר לכל אחד בארגון למצות את הפוטנציאל הטמון בו. הקבוצה משקיעה בתוכניות ובהכשרות המעצימות את העובדים בפן האישי והמקצועי. באגף משאבי אנוש פועלת מחלקת למידה ופיתוח ארגוני, האחראית על מערך ההדרכות וההכשרות וכן על מדידה והערכה של אפקטיביות ההדרכות באמצעות משובים וראיונות אישיים. בשנתיים האחרונות שולבה בשופרסל מערכת למידה חדשה המאפשרת מדידה וניטור של פעילות ההדרכות בכל רחבי הקבוצה באופן מיטבי.
רווחת העובדים
השקעה ברווחת העובדים ובני משפחותיהם היא הדרך להעביר להם את המסר שרואים אותם ושהם חשובים לחברה. אגף משאבי אנוש פועל יחד עם ועד העובדים לעדכון, גיוון והרחבה של סל הרווחה מעת לעת.
סל הרווחה העומד לרשות עובדי שופרסל:
-
שותפות ברווחים – שופרסל היא בין החברות היחידות בעולם הקמעונאות המשתפות עובדים ברווחים. זאת כהוקרה על תרומתם להצלחה ולחיזוק תחושת השותפות.
-
אורח חיים בריא – שופרסל מעניקה לכל עובד פוליסת ביטוח בריאות הכוללת מגוון רחב של כיסויים ביטוחיים החל מחודש העבודה הראשון, עם אפשרות לבטח גם בני משפחה גרעינית. ב-2019 הורחב הכיסוי אף לביטוחי שיניים במחיר סמלי. כמו כן, לחברה קבוצת ספורט, והיא מעודדת את עובדיה להשתתף במרתונים ובאירועי ספורט נוספים.
-
אירועי פנאי וגיבוש – ברמת הרשת מתקיימים נופש חברה בן שלושה ימים אחת לשנה וחגיגות יום העובד. הסניפים מקיימים פעילויות שוטפות להעלאת המורל והמוטיבציה.
-
הטבות אישיות – מתנות בחגים, מתנות לילדי העובדים, קייטנות קיץ, ימי חופשה נוספים בתשלום באירועים מיוחדים, מתנות לאירועים אישיים ומשפחתיים, מימון כרטיסים להצגות וכניסה לאתרים ועוד.
-
סיוע בעתות מצוקה – חשוב לרשת להיות עם עובדיה גם כאשר הם נקלעים למשבר. במסגרת זו, מוענקים הלוואות בתנאים נוחים, שישה ימי מחלה נוספים לעובדים הנדרשים לטפל בבן משפחה (Givers Care) ושירותים סוציאליים ופסיכולוגיים נגישים.
-
פרישה ופנסיה – כלל העובדים מוזמנים להשתתף בקורס הפרישה שמארגנת החברה פעמיים בשנה וזכאים לייעוץ לקראת גיל הפרישה.
-
איזון בית-עבודה – שופרסל מאפשרת לעובדיה לאזן בין חיי העבודה לבין חיי הבית והפנאי במטרה למנוע את שחיקתם. קיימת אפשרות לשעות עבודה גמישות והתחשבות במשמרות, אפשרות של חזרה מדורגת מחופשת לידה, הגדרת משרת הורה המקצרת את שעות העבודה ללא פגיעה בשכר ועוד.