top of page

תפיסת ה-ESG בשופרסל

אנחנו בשופרסל מבינים שיחד עם היקפי הפעילות ויכולת ההשפעה, מגיעה אחריות רבה. על כן, אנו מחויבים לפעול בהתאם לערכי הקיימות והאחריות התאגידית.

יצירת ערך ללקוחות

החזון של שופרסל הוא להיות הבחירה הראשונה של כל בית בישראל. כדי לממש אותו שופרסל פועלת תחת אסטרטגיה ממוקדת לקוח המבטיחה ערך מוסף וקשר מיטבי עמו בכל ממשק. אסטרטגיה זו מתבססת על ההכרה שהלקוחות מהווים את בסיס עוצמתה של החברה והצלחתה נובעת מחוויית הקנייה שלהם ומנאמנותם. שופרסל מאמינה כי אמון הלקוחות הוא הבסיס למערכת היחסים עמם ולכן משקיעה רבות בשיפור חווית הלקוחות כדי לגרום לו לבחור בה בכל פעם מחדש.

 

בשנת 2015 הוקם אגף לקוחות ושירות, האמון על שיפור חוויית הלקוח בכל הפורמטים הקמעונאיים ובהגדלת הצעת הערך. זאת באמצעות קידום תפישות שירות מתקדמות וחדשניות, הטמעת תרבות ארגונית ממוקדת לקוח, ביצוע מדידה ומעקב אחר דעת הקהל והמגמות הצרכניות בשוק ויישום תובנות העולות מדיאלוג מעמיק ושוטף עם ציבור הלקוחות.

תפיסת ה-ESG בשופרסל

אנחנו בשופרסל מבינים שיחד עם היקפי הפעילות ויכולת ההשפעה, מגיעה אחריות רבה. על כן, אנו מחויבים לפעול בהתאם לערכי הקיימות והאחריות התאגידית. במהלך השנה עסקה קבוצת שופרסל בהגדרת תפיסת הקיימות שלה, במיקודי ההשפעה ובקביעת יעדים. זאת במטרה להבטיח יישום מלא של התפיסה לכל אורך שרשרת הערך. העבודה התבססה על ניתוח מהותיות מקיף ועל עבודה עם מנהלים ועובדים ממגוון תחומי הפעילות של הקבוצה. היא כללה התייחסות לסטנדרטים ולעקרונות מנחים בינלאומיים מקובלים דוגמת SASB ,GRI ודירוגי ESG מובילים. העבודה הוצגה בפני ההנהלה והדירקטוריון ואושרה להמשך פיתוח תוכניות עבודה מפורטות. תפיסת ה- ESG שלנו מבוססת על ארבעה עמודי תווך מרכזיים, המביאים לידי ביטוי שינויים דמוגרפיים, תרבותיים, כלכליים ואקלימיים אשר נותנים אותותיהם במגמות הקמעונאות בעולם:

כותרת "הקיימות הסביבתית שלנו" רשימה עם 4 פריטים 1. בזבוז מזון. 2. פלטות פחמן. 3 צריכת חשמל ומים. 4. ניהול סיכוני שינוי אקלים וסביבה.  כותרת "המוצרים שלנו" רשימה עם 3 פריטים 1. בטיחות ואיכות מוצרים. 2. בריאות ותזונה מותאמת לצרכי והעדפות צרכניים. 3. שיווק ומיתוג מוצרים כולל שקיפות נגישות (תמחור) שביעות רצון לקוחות עקביות. שיווק אחראי וחדשנות בשירות.   כותרת "הא. נשים שלנו" רשימה עם 3 פריטים 1. תעסוקה הוגנת. בריאות ובטיחות עובדים גיוון והכלה (דגש על גיוון מגדרי פיתוח והעצמת עובדים. 2. חוסן קהילתי.   כותרת "ההתנהלות העסקית שלנו" רשימה עם 3 פריטים 1. קוד אתי ומסכי מדיניות גיוון בדירקטוריון ועוד. 2. שרשרת אספקה אחראית רכש מקומי ומגווןטיפול וחיזוק החקלאות והיצרנות המקומי. 3. מעורבות עובדים לקידום חוסן קהילתי

ניהול האחריות התאגידית בשופרסל

תחום האחריות התאגידית בקבוצה מנוהל באופן שוטף על ידי אגף תקשורת תאגידית. קידום המיקודים האסטרטגיים שהוגדרו מבוצע בידי צוותי היגוי, מובילי תחומים ומנהלים בכירים ובניהולה השוטף של מנהלת אחריות תאגידית אשר מונתה לתפקיד במחצית השנייה של .2022 סטטוס התקדמות הטיפול בנושא מדווח למנכ"ל ולהנהלת החברה מדי רבעון. דיון בדירקטוריון החברה מתקיים פעמיים בשנה. שופרסל מכירה בכך שתחום האחריות התאגידית הוא רוחבי, חוצה יחידות ומשפיע על כלל אגפי הקבוצה, קשור לאסטרטגיה שלה ושזור בפעילותה העסקית. לכן, היא עוסקת ודנה בו באופן תדיר, כך שתובטח מעורבותם הישירה של הגורמים הבכירים בתחומי הפעילות והאחריות שלהם. התחום הוגדר על ידי מחלקת ביקורת פנים כאחד מעשרת הנושאים המהותיים בקבוצה, ועל כן מבוקר ונמדד במסגרת תהליכי הביקורת השנתיים. הוא אף נמדד באמצעות דירוג "מעלה" השנתי ומתוקשר למחזיקי העניין של החברה.

 

האימפקט הכלכלי של קבוצת שופרסל

כקבוצה מובילה המנהלת מאות סניפים, עשרות אלפי עובדים, מערכות יחסים עם אלפי ספקים ושותפים עסקיים ומתן שירות למיליוני לקוחות וצרכנים – לשופרסל, לצד ההשפעה החברתית והסביבתית, יש גם השפעה כלכלית משמעותית על כלל מחזיקי העניין. זו באה לידי ביטוי בהיקפי ההשקעה של הקבוצה מול מחזיקי העניין השונים:

טבלה מכילה 9 שורות 6 עמודות   שורה 1 מיליוני ש"ח כותרת GRI כותרת שנת 2019 כותרת שנת 2020 כותרת שנת 2021 כותרת שנת 2021 כותרת שנת 2022 כותרת   שורה 2 מיליוני ש"ח ערך כלכלי ישיר שיוצר (הכנסות) GRI 201-1  שנת 2019 13.360  2020 15.233  שנת 2021 14.765  שנת 2022 14.662   שורה 3 ערך כלכלי שחולק GRI ריק 2019 "ריק" 2020 ריק 2021 ריק 2022 ריק  שורה 4 סך עלויות תפעוליות בהקשרי תשלום לספקים שכירות ותשלומים שונים מים חשמל והוצאות תפעול GRI 201-1 שנת 2019 3.193 2020 3.430 2021 2.197 2022 2.220   שורה 5 סך תשלומי דיבידנד לבעלי מניות GRI 201-1 שנת 2019 160 2020 80 2021 140 2022 140   שורה 6 סך תשלומים למלווים דוגמת בנקים ומוסדות פיננסיים אחרים GRI 201-1 שנת 2019 127 2020 127 2021 142 2022 93   שורה 7 סך תשלומים לממשות (מיסים) GRI 201-1 שנת 2019 38 2020 122 2021 127 2022 32   שורה 8 סך השקעה בקהילה GRI 201-1 שנת 2019 11.1 2020 12.6 2021 11.9 2022 14.7.

שופרסל מחויבת לקדם אחריות תאגידית כחלק מתפיסה הרואה בתחום רגל משמעותית בהבטחת האיתנות הפיננסית, השגשוג וההצלחה שלנו לאורך זמן.

כקבוצה הרואה עצמה מתקדמת וחדשנית, כזו המובילה את ענף הקמעונאות בארץ ובעלת השפעה משמעותית על המשק ועל מגוון מחזיקי עניין, באחריותה ומחויבותה להמשיך ולהטמיע את התחום בכל רבדי פעילותה. זהו מסע מתמשך עם עשייה בלתי פוסקת, שעם הזמן רק הולכת וגדלה.

לכן פועלת שופרסל להרחיב מדי שנה את תחומי העשייה תחת מטריית האחריות התאגידית, מציבה יעדים ובוחנת את ההתקדמות.

תהליך זיהוי הנושאים המהותיים של קבוצת שופרסל כלל שלושה שלבים מרכזיים:

  1. ריכוז נושאים מהותיים באמצעות תהליכים ארגוניים– איסוף וניתוח תובנות דרך ניהול דיאלוג ושיח שוטף עם מחזיקי העניין של החברה, באמצעות: סקרים פנים ארגוניים, משובים וסקרי לקוחות, ראיונות עם גורמים שונים בחברה ומחוץ לה, ניתוח פניות ציבור, דירוג מעלה ועוד.

  2. ריכוז נושאים מהותיים מתוך מאגרי מידע חיצוניים – סקירת דוח ה-GRI העוסק בזיהוי נושאים מהותיים למחזיקי עניין בחלוקה על פי סקטורים; סקירת נושאים מהותיים שזוהו על ידי ארגון Accounting Sustainable The (SASB) Board Standards; סקירת יעדי פיתוח בר קיימא של האו"ם; (SDGs) בנצ'מרק וניתוח דוחות אחריות תאגידית של חברות בינלאומיות מובילות בתחום.

  3. מיפוי הנושאים המהותיים – גיבוש מטריצת מהותיּות המרכזת את הנושאים תוך דירוגם לפי מידת חשיבותם למחזיקי העניין של החברה ומידת השפעתם בהיבט החברתי, הסביבתי והכלכלי, וכן הגדרת גבולות ההשפעה של כל נושא בתוך הארגון ומחוץ לו.

מחויבות לעובדים

צריכים משהו מהסופר?

bottom of page